Translate

Bu Blogda Ara

04) 01.03.2009 ÇEKMEK Mİ- YAPMAK MI?

04) 01.03.2009 ÇEKMEK Mİ- YAPMAK MI? 


“Yaşasın Mücadelemiz”
Fotoğraf: Öner Artıç
Piyango çekiliyor, Araba çekiliyor, Lastik çekiliyor, Film çekiliyor, tabii ki Fotoğraf çekiliyor … Bazen uzatmak anlamında, bazen kayıt edilmesi anlamında. Acaba fotoğraf çekiliyor mu? yapılıyor mu? Herkesin her an kaydettiği görüntülere fotoğraf çekmek dersek, üzerinde uğraşılarak ölçülüp biçilerek, yalnızca nesnelliğin kaydedilmesini dert etmeden onu yorumlayıp yeniden sunma gayretinde yapılanlara fotoğraf yapmak diyebiliriz.
Geçenlerde bir oto tamircisine gittim. adam ;ne iş yapıyorsun? Diye sordu. Fotoğrafçı olduğumu söyleyince, acıyarak baktı, elindeki işi bıraktı.– ‘abi sizin işinizde bitti ya’ dedi. Ben bile çekiyorum. makinelar artık süper. Bak cep telefonuyla çektim bunları, nasıl? Diye sordu. Bende aaa süper ya dedim!.
Sonra çekmekle/yapmak arasında ki farkı düşündüm.
Fotoğraf paylaşım sitelerinde bir araya gelen binlerce insan büyük bir dertle fotoğraf yapmaya çalışıyorlar. Gerçekten çok başarılı olanlar var. Dilerim bu fotoğraflar toplum tarafından sergilerde olsun izlenebilsin. Neyse yer sınırım daralıyor, ilerde bu konuya devam ederiz.
www.fotograf .web.tr sitesi yıllardır kendi aralarında fotoğraflarını paylaşan bir grup.
“Bizim Siteden” başlıklı, onaltı fotoğrafçının çalışmalarıyla bir karma sergi açtılar. Ben bu sergide fotoğrafın yapıldığını gördüm. Eğer sizlerde İstanbul da iseniz ve beyoğluna yolunuz düşerse ÇHD: sergi salonunda bu sergiyi izlemenizi öneririm.www.fotograf.web.tr sitesinden daha geniş bilgiye ulaşabilirsiniz.
Bu sergiden Öner Artıç’ın “ Yaşasın Mücadelemiz” isimli fotoğrafını paylaşıyorum.
Bol fotoğraflı haftalar…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarsanız yardımcı olursunuz...