Translate

Bu Blogda Ara

450-İKTİDARIN SANATI (!) EVRENSEL 15 MART 2019 ÖZCAN YAMAN



İKTİDARIN SANATI (!)
On altı yılda çok şey gördük, yaşadık. Siyaset ve sanat alanında gördüklerimize artık şaşırmaz olduk.  İktidarda nasıl muhalefetteymiş gibi olunacağını, söylenen yalanları günah çıkartırken yeni yalanlarla nasıl söyleneceğini mesela. Bir yandan yoksul halk için mobil tanzim satış noktalarının açıldığını ve aynı halkın elektriği kesildiğinde 36 tl. açma-kapama ücreti alındığı gerçeği yaşanabiliyor.
Sanatta olayları olguları soyutlayarak anlatma becerisi vardır. Mübalağa vardır. Başka, Metafor vardır. Siyasete baktığımızda sanatta olması gereken her şey mevcut. Küçük yalanlardan tutun, en kaba taş gibi büyük yalanlara retorikleşmiş kalıplarla nasıl devam edileceğini,  8 mart kadın eylemlerinden çıkartılan ezan/camii düşmanlığı argümanları ile hamaset, hakaret özgürlüğünü kendine hak tanıyan iktidar ve yandaş medyanın  yeteklerinin birleşimini gördük.  Arada günah çıkartmalar falan tuz biber oluyor. Yatay mimari denerek hala dikey mimariye devam ediliyor. Acaba ben mi yanlış anladım dedim ve aslında yataydan kastın dikey olabileceğini keşfettim. Ülke yönetmiyorlar da sanki ülke üzerinde resim yapıyorlar. Resim yaparken de  gerçekliği hakikatten soyutluyorlar gibi. Bende soyutlamalarına katkıda bulunayım, nasıl yatay mimari yapılabileceğini göstereyim dedim.


Fotoğraf:Nihal Eken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarsanız yardımcı olursunuz...