Translate

Bu Blogda Ara

01 Eylül 2017-- MARKA İYİ, YETKİLİ SERVİS KÖTÜ!.. Özcan Yaman




MARKA İYİ, YETKİLİ SERVİS KÖTÜ.
Bilgisayardır bozulur. Özellikle benim gibi gazeteci ve fotoğrafçı olunca telefon gibi yanımda taşınırsa çarpma bozulma doğaldır. Tamir ettirilir olmazsa atılır yenisi alınır. Özellikle yetkili servislere güvenilir. Üç kuruş pahalı olabilir ama güvenirsiniz, ne de olsa marka imajı müşteri memnuniyeti falan filan. Kronolojik bir hikaye olarak, başımdan geçenleri anlatayım siz karar verin.

LENOVO U330 59413071 13.3”ekran NOTEBOOK bilgisayarım 1 yıl önce düştü köşesi ezildi. Ama kapağın açılıp kapanması sorunsuzdu. Dokunmatik ekran hızı vs işimi görüyordu. Nihayet bir ay önce kapak açılır kapanırken sorun çıkartır hale geldi. Mecidiyeköy’de bulunan yetkili servise götürdüm.
Bilgisayarı gösterdim “Hiçbir sorunu yok, gayet güzel çalışıyor.” Dedim. Markayı övdüm üstelik ve çok memnun kaldığımı söyledim. Mümkünse bakıp tamir için fiyat vermelerini istedim.

İşte başladı formaliteler;
Efendim, öyle bakarak fiyat veremiyoruz. Bilgisayarı teslim ediyorsunuz maille bilgi veriliyor. İster yaptırın ister yaptırmayın arıza inceleme bedeli olarak 53 TL +KDV ödeyeceksiniz. Ama parayı nakit kabul etmiyoruz banka havalesi ya da kredi kartı ile ödeme yapabiliyorsunuz. Eğer onarımı kabul ederseniz ödemeyi banka kanalıyla yapıp dekontunu servise yolluyorsunuz ondan sonra yapılıyor. Gibi detaylı açıklamaları nazikçe yapıyorlar. Ben yine ısrarla hanımefendi bilgisayarın çalışması sorunsuz bütün sorun köşesi ezildiği için menteşesinde bu kadar teferruata ne gerek var falan dediysem de formalitelere uyulacak! Tamam buyurun deyip bıraktım. Tarih 14 Ağustos 2017. Teslim kağıdını imzaladık, tekrar sorunumuzu arıza formuna yazdırdık ve teknik ekibin vereceği kararı beklemeye başladım.

Herhalde şaka bu ya da yanlışlık var
Sağ olsunlar fazla oyalanmadılar ertesi günü mail ve mesajla dönüş yaptılar. Mesajda 5.266.31 TL yi görünce inanmadım. En iyisi mailden bakayım dedim. Çok güzel düzenlenmiş arıza tespit tutanağı detaylı bir şekilde tane tane fiyatlandırılmış. Toplam 5.266.31 TL . 15 Ağustos 2017 tarihinde Servise gittim bir yanlışlık olup olmadığını sordum. Yokmuş. Arıza tesbit tutarı olan 57 TL yi kredi kartından ödeyip fişimi aldım.


İnternete girip yenisini almaya kalksam acaba kaç   paraydı?                                                                             
Değişik fiyatlar mevcuttu 26 ağustos 2017 tarihinde, örneğin Vatan bilgisayarda 
2847.77 TL . N11.com’da 1596 TL. idi.



 Kısaca benim bilgisayarın menteşeleri arızalanmıştı ama yetkili servis neredeyse tüm bilgisayarı yeniden parça fiyatlarıyla değiştirmeyi uygun bulmuştu. Kapak ve alt kasa, dokunmatik ekran, klavye vs. olabilir (mi) Yaşadıklarımı arkadaşlarıma anlattım inanılır gibi değildi ama  gerçekti...
Aklım hala almıyor. Diyelim bilgisayarın arızalarını tesbit ettiniz ve yenisinden pahalıya çıkıyor, kullanıcıya “Bu bilgisayarın tamiri yenisinden pahalıya geliyor” denmesi gerekmez mi? Alay eder gibi 5266 TL ye tamir ederiz denir mi? Özellikle bilgisayarın kapağı açılır kapanırken menteşede sorun var başkaca bir şeyinde sorun yok dememe rağmen arıza tesbitci teknik arkadaş klavyeden, dokunmatik ekranına her şeyin arızalı olduğunu tesbit ediyor pes vallahi...


Bu işlerden anlayan bir arkadaşımın yardımıyla tamir sorununu hallettim. Bilgisayarı kargo ile 18 Ağustosta Ankara’ya yolladım. 22 ağustosta menteşeleri değişmiş üstelik kargo masrafı dahil onarılmış şekilde geldi.
Toplam 180.TL. Evet yanlış okumadınız yüzseksen TL. Yani siz siz olun “aman daha iyi yaparlar” diye “yetkilendirilmiş servisten” uzak durun demek düşüyor bana.

Bir servis 2500 TL lik bilgisayara nasıl 5266 TL tamir fiyatı çıkarır?                                   Bu düpedüz soygun hatta soygun bile değil kullanıcıyı markadan soğutma olur.
Diğer markaların yetkili servislerini bilmem ama Lenovo markasının yetkili servisi bende güven bırakmadı. Evet ben Lenovo bilgisayardan çok memnunum ama servis önemli bir sorun. Kimbilir kaç kişinin canı yandı? Servisten geri alırken kendilerine bu durumu yazacağımı söyledim. Şimdi ekte belgeler ve ekran görüntüleri var. Hatta serviste kayıtları var. Bilgisayarda bende inanmayana gösterebilirim. 
Özellikle LENOVO yetkililerinin dikkatine sunarım. 




 Tamir edilmeden önce... (5266 TL ye tamir olur dediler:))


 Tamir edildikten sonra...( Bir arkadaşımın yardımıyla 180.TL'ye başka bir yerde tamir edilmiş hali)


Tanzim edilen arıza (ceza) tesbit formu...





1 yorum:

Yorumlarınızı yazarsanız yardımcı olursunuz...