Translate

Bu Blogda Ara

20)21 haziran 2009-- TATİL, KAMP VE FOTOĞRAF

EVRENSEL GAZETESİ
KADRAJ
20)21 haziran 2009
Özcan Yaman



TATİL, KAMP VE FOTOĞRAF

Okulların tatil olmasıyla bazı ailelerde telaş da başlamış oldu. Aile fertlerinin tamamı olmasa da bir kısmı için tatile çıkma programları başladı. Tatil ve gezi deyince hemen akla fotoğraf makineları geliyor. Fotoğrafla uğraşanlara, ilk defa fotoğraf çekecekler katılacak.
Mutlu azınlık mensubu kimi gençler miskin miskin günlerini geçirip, baba parasıyla yurtdışında eğlenecekler. Kimi gençler bir iş bulup çalışmaya devam edecekler.  Bütçelerini ayarlayabilen gençler ise tatil yaparken hem eğlenecekler  hem de kendilerini geliştirecekler. Bu anlamda düzenlenen gençlik kampları önemli bir yer tutuyor. Kolektif yaşam, birlikte üretim içerisinde tatil yapacaklar. Daha önceki yıllarda katıldığım Dikili ve Gümüldür gençlik kamplarında Fotoğraf atelyesi çalışmalarında bulundum. Tanıştığım gençlerin bir  çoğu ile ilişkimiz sürüyor. Fotoğrafa hobi olarak başlayıp kamptaki atelye çalışmalarından sonra fotoğrafı sanatsal bir yaşam biçimine dönüştürerek, okullarında ve çevrelerinde aktif olarak ‘fotoğraf üretenler’ olmaları beni gerçekten sevindiriyor. Bu genç arkadaşlardan biri 2007 Dikili kampında tanıştığımız Nihat Karadağ. İktisat mezunu fotoğrafçı oldu. Bir süre Evrensel Gazetesinde çalıştı şimdilerde bir ajansta fotoğrafçılık yapıyor. Bu günlerde Marmara Üniversitesinde fotoğraf alanında yüksek lisans yapmak için uğraşıyor. Başarılar diliyorum.Geçen hafta mail yollayan Celal yıldırım’ da bu günkü yazımın konusunu oluşturdu. Mailini paylaşıyorum:
” Merhaba hocam ben kocaeli’nden Celal Yıldırım. Geçtigimiz yaz Gümüldür gençlik kampında tanışmıştım şizinle ve fotografa bakış açım o gündür degişti. Artık fotografın bir yaşam yansıması oldugunu, sizin söylemlerinizle daha iyi anlamış durumdayım. Fırsat buldukca fotograf çekmeye çalışıyorum. Hocam son zamanlarda cocuk fotografları çekiyorum onları çekmek hem daha kolay hemde fotografa yakışıyorlar. yine teknikten biraz uzağım hocam, konu odaklı çekiyorum bilmiyorum hata mı yapıyorum makinede zaman kaybetmek istemiyorum.
   Çektiklerim den bir kaçını size yolluyorum degerlendirmeleriniz önemlidir benim için…. 

Hep söylediğim gibi ‘Fotoğraf, yaşamımıza anlam katmak için bir araçtır. Kendimizi ifade yöntemidir. İçerik ve biçimsel yanlarının üst üste çakışması gerekir. İçerikten anlaşılması gereken seninde ifade ettiğin fikir ve bu fikrin yansıtılmasıdır. Bu da teknik sorunların giderilmesi ile olur.  Bu konu ile ilgili bu köşede yazdığım ‘zenaat ve sanat’ başlıklı yazılarımı yeniden okumanı isterim.
22-30 Ağustos tarihlerinde Balıkesir Gönen’de Birleşik metal iş Kemal Türkler eğitim ve tatil sitesinde ‘Kriz Kapitalizmin, Gelecek bizimdir!’ Sloganıyla düzenlenen yaz kampında, fotoğraf atölyesinde yeni genç arkadaşlarla buluşacağız.
Bu hafta Celal arkadaşın fotoğraflarını sizlerle paylaşıyorum.


Fotoğraflar: Celal Yıldırım - Kocaeli

Sevgili Celal Fotoğraflarda her şey yerli yerinde eline sağlık. Çekmeye devam…
Terörle Mücadele Yasası Mağduru çocuklarında, özgürce koşacakları günlere kavuşmaları dileğiyle…
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 



Bu fotoğrafları görünce Aziz Nesin’in Çocuklarıma şiirini anmadan olmaz dedim. 
 
ÇOCUKLARIMA
 
Diyelim ıslık çalacaksın ıslık
Sen ıslık çalınca
Ne ıslık çalıyor diye bakacak herkes
Kimse çalamamalı senin gibi güzel
 
 
Örneğin kıyıya çarpan dalgaları  sayacaksın
Senden önce kimse saymamış olmalı
Senin saydığın gibi doğru ve güzel
Hem dalgaları hem saymasını severek
 
De ki sinek avlıyorsun sinek
En usta sinek avcısı olmalısın
Dünya sinek avcıları örgütünde yerin başta
Örgüt yoksa seninle başlamalı
 
Say ki hiçbir işin yok da düşünüyorsun
Düşün düşünebildiğince üç boyutlu
Amma da düşünüyor diye şaşsın dünya
Sanki senden önce düşünen hiç olmamış
 
Dalga mı geçiyorsun düşler mi kuruyorsun
Öyle sonsuz sınırsız düşler kur ki çocuğum
Düşlerini som somut görüp şaşsınlar
Böyle bir dalgacı daha dünyaya gelmedi desinler
 
Dünyada yapılmamış işler çoktur çocuğum
Derlerse ki bu işler bişeye yaramaz
De ki bütün işe yarayanlar
İşe yaramaz sanılanlardan çıkar.
 
Aziz Nesin
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı yazarsanız yardımcı olursunuz...